Groothandel

Optimaliseer en digitaliseer je groothandelsprocessen in de cloud

Haal jij het maximale uit je groothandel?

 

De groothandel is volop in ontwikkeling. Marges staan onder druk en er is meer en meer behoefte om de kosten per order laag te houden. Data digitaliseren wordt steeds belangrijker. Of het nu gaat om het aanleveren van productgegevens aan webshops en portalen of het inlezen van leveranciersinformatie in je ERP-software, pas als je de data digitaliseert speel je in op de veranderende behoefte van klanten en leveranciers. De technologische ontwikkelingen roepen vragen op. Consolit geeft je duidelijkheid. Samen met ons inventariseren we jouw huidige situatie en stippelen we de route uit naar de juiste software oplossing, jouw succesvolle toekomst.

Behoeftes en Trends

voor jouw groothandel

Bedrijfssoftware volledig in de cloud

Magazijnbeheer & Vestigingen

Barcode Scanning

Bedrijfssoftware volledig in de cloud

Je wilt je groothandel gaan optimaliseren, maar waar begin je en met welke type software? Wij zien dat Cloud ERP software dé uitkomst is voor groothandelaren. Met software in de cloud kun je vanaf elke locatie werken. Dit is bijvoorbeeld handig voor groothandels die werken met vestigingen. Daarnaast heb je geen investering in dure hardware en staat je informatie beveiligd in de cloud. Je werkt daarbij altijd met de meest recente cijfers en data, waardoor je veel sneller inzicht in je bedrijf hebt. Ook kun je gemakkelijk op- en afschalen in het aantal gebruikers, waardoor je nooit teveel betaalt.

Magazijnbeheer & Vestigingen

Je wilt je magazijn slim inrichten, zodat je binnenkomende goederen zo snel mogelijk verwerkt en orders zo snel mogelijk pickt en aan je klanten levert – en dat allemaal met een minimaal aantal voorraadbewegingen. Heb je meerdere vestigingen, dan moeten alle gegevens realtime worden bijgewerkt, zodat alle magazijnen en vestigingen met de juiste data werken. Doordat al je vestigingen hun administratie op dezelfde manier binnen het systeem hebben ingericht, werken ze ook allemaal op dezelfde manier. Deze standaardisatie maakt het makkelijk om verder te groeien: je zet snel en eenvoudig een administratie op voor een nieuwe vestiging, waarbij slimme software direct automatisch de intercompany transacties voor je afhandelt. Dat is nog eens efficiënt! Met welke oplossing doen we dit? Klik hieronder en ontdek Visma.net Logistics!

Barcode Scanning

Verklein de foutmarge in je papierloze magazijn met barcode scanners die direct communiceren met je voorraadbeheer. Door het gebruik barcode scanning kun je met hetzelfde aantal collega’s veel meer transacties verwerken. Met het gebruik van barcodescan software wordt de foutmarge verkleind, waardoor het aantal retouren daalt en de klanttevredenheid stijgt. Daarnaast hebben magazijnmedewerkers meer plezier in hun werk! Als je kijkt naar magazijnverplaatsingen en goederenontvangsten, of naar voorraadbeheer en uitgiftes, zou het dan niet enorm veel tijd schelen wanneer je zou werken met een scanfunctionaliteit? Dit wordt op een gebruiksvriendelijke manier ingevoerd en automatisch doorgestuurd naar je bedrijfssoftware. Wij begeleiden je op weg naar een digitaal, papierloos en bovenal foutloos magazijn. Met welke oplossing doen we dit? Klik hieronder en ontdek ScanView!

Expertise is key

Wij begrijpen dat jij expert bent als het gaat om de groothandel. Je weet alles van inkoop, verkoop en voorraadbeheer. Je wilt tijd zo efficiënt mogelijk gebruiken en kunnen focussen op het ondernemen. Dit gaat vanzelf wanneer je je groothandel op orde hebt. Door onze expertise met groothandel software en optimalisatie, kunnen wij jou ondersteunen bij het verbeteren van je processen. Samen halen wij het beste uit jouw groothandel door onze expertises te bundelen.

Bedrijfssoftware
in de cloud

De tijd dat software lokaal op een server wordt geïnstalleerd is voorbij. Bedrijfssoftware in de cloud is overal toegankelijk en al je informatie en data wordt online geregeld. Met software in de cloud kun je vanaf elke locatie en mobiel apparaat werken. Heb je meerdere vestigingen? Beheer deze overzichtelijk via je cloudoplossing. Daarnaast heb je geen investering in dure hardware en staat je informatie beveiligd in de cloud. Je werkt daarbij altijd met de meest recente cijfers en data, waardoor je veel sneller inzicht in je bedrijf hebt. Ook kun je gemakkelijk op- en afschalen in het aantal gebruikers, waardoor je nooit teveel betaalt.

Zuivere brutomarge

Inzicht en sturen op brutomarge is cruciaal binnen de groothandel.  Hoe beter de brutomarge bepaald kan worden, hoe beter er prijsbeheer kan worden gevoerd waarmee je jezelf op voorsprong zet ten opzichte van de concurrent. Binnen onze software bieden wij de mogelijkheid om naast de artikel inkoopprijs ook de additionele kosten (denk aan transport, douane, verzekeringen, inklaren etc.) te boeken op een inkooporder. Deze kosten worden over de inkooporder verdeeld op basis van aantal, gewicht, volume of waarde. Door deze overige kosten mee te nemen en onderdeel te laten zijn van de kostprijs van een artikel is er sprake van zuivere brutomarge.

Kosten per order verlagen

Door het automatiseren van je bedrijfsprocessen kun je de kosten per order van je groothandel verlagen. Met gebruik van slimme software elimineren we repeterende menselijke handelingen. Door software systemen aan elkaar te koppelen (bijv. je software met een  bestelportaal of online marktplaats), wordt je als groothandel niet alleen efficiënter en sneller, maar verklein je ook de foutmarge, wat invloed heeft op je kosten per order. Met kosten per order bedoelen we de kosten die je maakt tijdens het hele proces. Denk aan de order-entry, inkoop, voorraadbeheer, orderpicking, verzending en retourafhandeling.

 

Met onze software kun jij dit gehele proces stroomlijnen en inzichtelijk maken. Krijg grip op je groothandel en verlaag de kosten per order.

Barcodescanning

Een magazijn met papieren pakbonnen zorgt bij veel bedrijven voor kopzorgen en dit leidt tot veel problemen. Tijdens het orderpicken worden orders verfrommeld, raken ze kwijt of worden er door slecht leesbare handschriften fouten gemaakt. Dit kost niet alleen veel tijd en energie, maar is ook foutgevoelig en zorgt voor onnodig dubbel werk. Bovendien zorgen papieren orders voor andere problemen, zoals meer retouren en ontevreden klanten.

Gelukkig kan het ook anders. Door het koppelen van een barcode scan oplossing aan je ERP-systeem kunnen veel handmatige handelingen worden geautomatiseerd. Ontvangsten komen direct in het systeem, orders raken niet meer kwijt en de orderpickers grijpen nooit meer mis! Doordat je voorraad klopt, kun je als groothandel leveren wat de klant vraagt, wat zorgt voor tevreden klanten!

Vestigingenbeheer

Voor groothandels met meerdere vestigingen is het van belang om deze centraal en online te kunnen beheren. Onderlinge levering tussen of vanuit andere vestigingen moeten automatisch worden afgehandeld.

 

De functionaliteit Vestigingen in Visma.net is speciaal ontworpen voor bedrijven met meerdere vestigingen, dochterondernemingen of entiteiten. Het eenvoudig toevoegen van de structuur met meerdere entiteiten aan je handelsadministratie helpt je bij het opzetten, standaardiseren, controleren én stroomlijnen van administraties die onder dezelfde boekhouding vallen. Ook de rekening-courantverwerking voor deze administraties wordt dankzij vestigingenbeheer zeer eenvoudig.

Apps & Koppelingen

Meer en meer zijn er externe expertsystemen die specifieke bedrijfsprocessen ondersteunen. Denk hierbij aan transport management, webshopkoppelingen, bestelportaal etc. Deze processen hoeven dus niet direct onderdeel van je ERP software te zijn, maar door het gebruik van slimme apps en koppelingen kun je ze laten samenwerken met je ERP software.

 

Zo maken wij gebruik van standaard beschikbare koppelingen vanuit de Visma appstore. Tevens beschikken we over een zeer rijke API.

Software in de cloud

Zuivere brutomarge

Kosten per order verlagen

Barcodescanning

Vestigingenbeheer

Apps & Koppelingen

Benieuwd hoe wij jou kunnen ondersteunen?

Heb je vragen over hoe jouw groothandel kunnen automatiseren en digitaliseren? Benieuwd naar de mogelijkheden van onze (cloud) software oplossingen in jouw bedrijf? Vul het contactformulier in en onze adviseurs nemen contact met je op voor een verhelderend gesprek!