Koppeling tussen ons service systeem en Unit4 Multivers Installatie versoepelt het werkproces

Network Team Leusden heeft ruim 15 jaar ervaring op het gebied van Retail Services en is gespecialiseerd in retail services gericht op installatie, reparatie, service, onderhoud en support van innovatieve IT-oplossingen. De retailbranche is altijd in ontwikkeling en in beweging, communicatie en snelheid is hierdoor erg belangrijk.

Per 1 maart 2016 is Network Team Leusden live gegaan met de door Consolit op maat gemaakte koppeling tussen het service systeem van Wincor Nixdorf en Unit4 Multivers Installatie.
Wincor Nixdorf is één van ’s werelds grootste leveranciers van IT-oplossingen en diensten aan particuliere banken en detailhandel. Voor Nederland wordt de service onder andere uitbesteed aan Network Team Leusden. Zij bedienen hierdoor o.a. klanten als Scapino, Mediamarkt, C&A, De Tuinen, Vomar, Ikea, Aldi, Makro en MCD.

Klanten melden hun storingen bij de helpdesk van Wincor Nixdorf. Als de storing niet telefonisch opgelost kan worden, dan wordt de storing doorgegeven aan Network Team Leusden.
Network Team Leusden gaat ter plaatse de storing oplossen. Iedere klant heeft zijn eigen service level agreement (SLA). Hiermee houdt Unit4 Multivers Installatie dan ook rekening. Daarbij wordt ook rekening gehouden met de service windows in verband met de openingstijden van de winkels. Voor iedere klant kunnen maximaal 4 prioriteiten afgesproken worden. Iedere prioriteit wordt gekoppeld aan een SLA.

Network Team Leusden heeft de volgende soorten SLA’s afgesproken met Wincor Nixdorf:

  • Call To Fix 4 uur (oplossen binnen 4 uur)
  • Call To Fix 8 uur (oplossen binnen 8 uur)
  • Response 4 uur (Reageren binnen 4 uur)
  • Next Business Day (oplossen voor einde van de volgende werkdag)
  • 2e Next Business Day (oplossen voor einde van de komende 2 werkdagen)
  • Op afspraak.

Een op maat gemaakte koppeling

Hieronder leest u hoe de koppeling tussen het service systeem van Wincor Nixdorf en Unit4 Multivers Installatie in zijn werk gaat:

  1. Wincor Nixdorf stuurt een XML bericht naar Network Team Leusden.
  2. Het XML bericht wordt automatisch gecontroleerd met het maatwerk.
    – Indien alle gegevens akkoord zijn wordt automatisch in Unit4 Multivers Installatie een Service opdracht aangemaakt. Vervolgens wordt een XML bericht ter bevestiging teruggestuurd naar Wincor Nixdorf.
    – Indien het XML bericht niet akkoord is, wordt automatisch een XML bericht teruggestuurd naar Wincor Nixdorf waarin de afwijzing en de reden daarvan vermeld wordt.
  3. Eventueel kan de dispatcher bij Network Team Leusden een serviceopdracht ook handmatig afwijzen. In dat geval wordt automatisch een XML bericht teruggestuurd naar Wincor Nixdorf waarin de afwijzing en de reden daarvan vermeld worden.
  4. Nadat de serviceopdracht bij de monteur in de agenda van Unit4 Multivers Installatie wordt geplaatst, wordt automatisch een XML bericht naar Wincor Nixdorf gestuurd. Hierin wordt de verwachte  aankomst datum en tijd vermeld.
  5. Indien de verwachte aankomst datum en tijd niet gehaald kan worden, kan de dispatcher van Network Team Leusden dit kenbaar maken in het maatwerk. Daarbij moet hij tevens een reden opgeven. Hiervan wordt weer automatisch een XML bericht naar Wincor Nixdorf gestuurd.
  6. Indien de monteur op zijn tablet aangeeft bij de mobiele werkbon dat hij begonnen is met de werkzaamheden, dan wordt automatisch de datum en tijd van aanvang werkzaamheden verstuurd via een XML bericht naar Wincor Nixorf.
  7. Indien een monteur zijn werkzaamheden niet kan afmaken, dan kan hij dit in de mobiele werkbon kenbaar maken. Daarbij kan hij tevens de reden opgeven. Hiervan wordt automatisch een XML bericht gestuurd aan Wincor Nixdorf. Bij Network Team Leusden zal de dispatcher de betreffende serviceopdracht opnieuw plannen, waarna het proces weer opnieuw begint.
  8. Na het oplossen van de storing zal de monteur de mobiele werkbon afhandelen. Hiervan wordt automatisch een XML bericht gestuurd aan Wincor Nixdorf.
  9. Nadat de dispatcher van Network Team Leusden de serviceopdracht heeft afgehandeld, wordt automatisch een XML bericht aan Wincor Nixdorf gestuurd. Dit betreft het sluiten van de storing. Hierbij worden alle ingevoerde gegevens door de monteur meegestuurd. Het sluiten van de storing zorgt ervoor dat de prestatie indicator binnen de SLA wordt gevuld.
  10. Een klant kan tijdens het hele proces aangeven dat een storing zich vanzelf heeft opgelost. In dat geval zal Wincor Nixdorf een XML bericht naar Network Team Leusden sturen. Het maatwerk stuurt in dat geval een mail naar het hoofd van de service afdeling van Network Team Leusden. Het hoofd bepaalt wat er moet gebeuren. De monteur wordt ingelicht en de serviceopdracht wordt afgehandeld. Hiervan wordt automatisch een XML bericht ter bevestiging naar Wincor Nixdorf gestuurd.  Indien reeds uren besteed zijn, worden deze in dit bericht meegestuurd.

Kostenbesparing en klanttevredenheid

Iedere maand draait het hoofd van de service afdeling een rapport uit met de statistieken van de SLA’s. Dit rapport wordt ook overhandigd aan Wincor Nixdorf. Network Team Leusden moet een bepaalde servicegraad halen, anders moeten zij een boete betalen. Mede dankzij het maatwerk van Consolit halen zij een servicegraad van 98%, wat ver boven het afgesproken percentage ligt.

Naast een koppeling met Wincor Nixdorf heeft Unit4 Multivers Installatie ook een koppeling met NCR. NCR is een wereldwijd technologiebedrijf en leider op het gebied van consument transactie technologieën (kassa en pin systemen). Met hun software en hardware maken zij bijna 550 miljoen transacties per dag mogelijk. De koppeling met NCR draait al ruim een jaar probleemloos en is vergelijkbaar met de koppeling met Wincor Nixdorf.

Dankzij de koppelingen met Wincor Nixdorf en NCR hoopt Network Team Leusden een betrouwbare partner te kunnen zijn waardoor zij nog meer werk kunnen genereren. Daarnaast kunnen zij veel efficiënter werken, waardoor zij meer werk kunnen verrichten met minder werknemers.

 

Partners

Consolit werkt samen met gewaardeerde partners:

Unit4 Corporate Logo

Support

+31 88 619 00 20 Start Teamviewer